2009-02-23

Duttig flicka! (21 februari 2009)

Alltså, ärligt talat, SMASKgänget är det bästa! Jag var på kåren mellan 18:30-02:00 igår, och SOM jag hade roligt! Okej, det gick väl upp och ner gällande peppningen, eftersom jag endast drack en välkomstdrink och en smutt av något odefinierbart. Men efter bugg med dirren, skvaller och mingel kunde kvällen inte sluta bättre: snöänglar i den djupa pudersnön utanför kåren med den jag älskar. Avundsjuka studenter stod och kollade på, med kommentarer som "åååh, det vill jag med göra" och "men herregud, tjejer, akta så att ni inte blir sjuka". Därefter startade vi ett snöbollskrig, återigen med dirren Pär. Och ja, mamma, vi hade termobyxor på oss!

I morse vaknade jag av Emmelies alarm (Ja, bortamatch!) 08:45. Dags att äta frukost innan dagens träningspass! Kylen stod tom, så när på en matlåda med köttbullar och mos. Jag åt köttbullar och mos till frukost.
Halvvägs in i kroppspumpspasset med Jocke (men doktorn, du är ju Jocke!) hade moset pressats fel väg, och var på väg upp. Äsch, tänkte jag och fortsatte lyfta vikter. Ingen fara på taket, maten vände på sin resa genom kroppen. Duktiga tjejer va?!
Sen gick vi på Systemet och köpte öl. GISSA VAD SYSTEMBOLAGET I PITEÅ HAR TAGIT HEM???!!! BINTANG! Det skriker Bali över ölen som står på kylning i mitt kylskåp! Jaa, ibland blir man lycklig över småsaker. Jag vill gifta mig på Bali, med en Bintangfontän i ena hörnet av stranden och surfingbrädor i andra.



Jag och Emmelie har grävt och granskat resten av dagen idag. Så j*vla duktiga!

Ikväll ska vi till Kalles och röja. Ante fyllde år igår (GRATTIS I EFTERSKOTT) och förhoppningsvis inser de att Munksund inte har vad Kalles kan erbjuda och joinar oss! Förfest på Kvarters för Elias som fyller imorgon och MINNA kommer hit. Det var längesen. Alltid lika trevligt när hon kommer och hälsar på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar