2009-02-23

Längtan (19 februari 2009)

Just nu LÄNGTAR jag nästan ihjäl mig. Och det blir inte bättre när jag vet att Han bara vill hem, samtidigt som han njuter av att vara där. Men någonting som jag har lärt mig under det senaste året är att tänka positivt. Båda vet att det är jobbigt, har lätt för att prata om det och uttrycka sina känslor, och i slutet av samtalet är det bara positiva tankar som gäller. Me like!

Jag var på Idéhusets inspirationsträff på kåren i morse. Nicke och Janne snackade, och jag tycker att de fick fram sina budskap bra - det är okej att misslyckas, det kan leda till någonting bra i slutändan. Jag satt med ett leende på läpparna hela timmen genom, vilken bra start på dagen!

Gårdagseftermiddagen/kvällen var helt underbar. Teamet hade femkamp med tjurridning, tejpgång, human bowling, känguruboxning och den-som-slår-starkast-på-en-maskin. Därefter hoppade vi i badet som inte ville höja temperaturen under hela kvällen och värmde oss i bastun, med en ost- och korvpinne i ena handen och en kall öl i den andra. Så vill jag spendera många fler kvällar. Underbart sällskap och underbart härligt!




Nu ska jag fylla i bostadsbidragsansökan (min ekonomi hänger på en lös tråd, men det går fortfarande "ihop") och läsa kurslitteratur innan mitt litteraturseminarie i eftermiddag. Sen är det Korpen och Body Pump som gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar