2009-02-24

Med kronan på svaj

Jag har inget emot att ha ett kungahus som representerar Sverige bland bandklippningar och visiter. Det är charmigt, gammalmodigt och traditionellt. Och man ska ju hålla fast vid det fina här i livet.
Men ärligt talat. När Kungen, Drottningen och Daniel läser upp sina budskap från ett papper - är inte det lite att ta i? Den enda som gjorde framförandet till det svenska folket någorlunda bra, var Kronprinsessan. Tur är väl det, när det är hon som tar över tronen efter Kungen. Men man tycker ju att de hade kunnat öva in det lite bättre, när de har haft hela sju år på sig att förbereda sig.

Men jag är glad för Kronprinsessan och Daniels skull. De är kära och lyckliga, och nu får de äntligen lov att "vara det officiellt". Att smyga med sin kärlek, att vara nertonad när man är som mest nykär är inte alltid det lättaste.
Grattis till förlovningen!

Jag tittade precis på en mini-intervju som jag gjorde med Crille samma dag som han åkte till Thailand. Den hjälper mig i längtan, det känns som att han precis har varit här hos mig. Med de glittrande ögonen och hans varma röst. Det är konstigt, men jag känner mig trygg i hans "sällskap", trots att han är på andra sidan jorden.

Vill vara där med dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar