2009-04-28

3 månader firar vi genom...

... att laga grymt god musselpasta, frukt och choklad i ugn och dricka ett glas vin. Sedan däckade vi totalt i soffan och sov en halvtimme. Crille klagar på att jag är en datanörd. Men jag ville faktiskt göra denna... Hittade den hos Lisa, och det passar väl bra in på en dag som idag!

Vad heter ni?
Sanna och Christoffer
Hur träffades ni? Första gången på EM i Österrike, därefter Kalles i Piteå..
Hur länge har ni varit tillsammans? Sedan 28 januari..
Är ni förlovade? NO!
Bor ni ihop? Ja.
Har ni barn? Nej, men det börjar bli lite väl mycket barnsnack från bådas delar..
Har båda körkort? Jajamän!
Isåfall, vem kör bäst? Jag, såklart! Vem annars? Crille? Pff, tror inte det! ;)
Kommer du ihåg er första kyss? Absolut, hur kan jag glömma?
Vem sa "Jag älskar dig" först? Det har inte skett än.
Vem är äldst? Crille, två år.
Vilka stjärntecken är ni? Fisk och Vädur.
Vem fyller först på året? Crill.
Håller ni i handen på stan? Ja.
Vem är längst? Crille.
Vem sjunger bäst? Jag, även fast jag försöker uppmuntra Crille ibland.. Men säg det inte till honom!
Var nån av er oskuld när ni träffades? Nej.
Kände ni varann innan ni blev ihop? Ja. Vi blev väldigt bra vänner väldigt fort.
Vad har ni gemensamt? Allt!
Blev du kär i första ögonkastet?
Nej, men väldigt attraherad! Det har inte släppt än, måste vara ett bra tecken..?
Har ni någon speciell låt? Ja, vi fick en precis innan Crilles Thailandsresa som både var helt underbar att lyssna på och som gjorde ont. Joshua Radin - The fear you won't fall.
Har ni några "frikort"? Nej, inte än. Eller jo förresten.. Jag har James Caviezel - såklart!
Har ni stora framtidsplaner? Ja.
Har ni gråtit i varandras armar? Ja.
Har ni varit utomlands tillammans? Är Umeå utomlands? Nej, inte annat än när vi träffades, men då var vi inte där tillsammans.
Vilket är ert bästa minne? Det finns så många.. Varje dag ger mig nya underbara minnen.
Vem lagar bäst mat? Jag, i alla fall vad som har visats hittills.. Sen har vi ju överenskommelsen att jag lagar mat och Crille diskar. Ganska nöjd över det..
Vad gör ni en vanlig vardagskväll? Myser på soffan..
Ger ni alltid varandra en puss när ni ses? Ja.
Bodde ni långt ifrån varandra när ni träffades första gången? Nej, inte direkt. Tälten låg väl en 50 meter från varandra?
Blir du lätt svartsjuk? Ja.
Brukar ni bråka? Nej.. Någon gång på fyllan bara.. Inget allvarligt.
Ringer eller SMS:ar ni mest? Både och. SMS:ar väl mer när det är skola och jobb..
Vilken är hans finaste kroppsdel? Ögonen. Hela ansiktet egentligen. Och kroppen.. Mmm.. Hela han är alldeles underbar!
Brukar nån av er prata i sömnen? Jag har gjort det någon gång, har jag hört. Vaknade av att jag skrek en gång med, pga de satans ormarna som besökte mig i mina drömmar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar