2009-05-04

100 inlägg på Blogger.com!

Idag har jag varit duktig - i början av dagen.
Jag gjorde en sammanfattning av seminarieboken som vi ska prata om imorgon.
Jag och Emmelie stuvade om lite i våra grävartiklar, eftersom vi satt på kommunhuset en halv dag i veckan och dubbelkollade våra siffror.
Därefter cyklade vi till ICA Bäckis (jag vet, det är ca 100 meter från mitt hus..) och köpte godis/glass.
Sen var det kört.
Crille skulle på PIF-herrarnas match, jag hängde på och kollade fotboll samt solade i det fina vädret. Efter fotbollen var det planerat Surströmmingsprovning på Fårö med Matte och Anna. Efter denna upplevelsen (kommer mer om det en annan gång) var det dags för de tre sista grejerna som skulle göras innan det var läggdags. Jag har gjort en. Inte för att jag har varit seg. Nej, jag har installerat och avinstallerat tre program på datorn, innan jag kom på att jag hade ett utmärkt fungerande sedan tidigare. Najs, not. Det tog ca en timma att göra klart mitt bildspel i iMovie. Bildspelet ligger på Pitespaltens publiceringssida, vilket är en del i vår kurs Nyhetspublicering. Kolla in allt annat som har gjorts när du ändå är inne!
Nu ska jag fixa i ordning en snabb affish i InDesign och sedan ska jag ramla i säng. Med surströmminglukt i näsan. Och under naglarna.
Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar