2009-05-17

Utmattad? Utvilad!

Igår morse (tidigt!) lämnade jag och Crille Piteå, med resten av Berglunds+Matte i hälarna. Vårt mål: Haparanda! IKEA fick sig ett besök, där barnstolar, spjälsängar och gosedjur inhandlades. Hähä. Nej, men mycket annat! (Barn är det låååångt kvar till!) Bland annat en vridplatta till TV:n. Jag övertalade Crille (han sa nej till mycket annat), och nu vet jag inte längre om det var en så bra idé som jag först trodde. Äsch, den funkar. Anyway. Crille fick fart på den lilla shoppinggenen och köpte två par skor kl 14.37, en tröja kl 15.00 och en keps 15.12. Tja, vad säger man? Det ska vara lätt att shoppa!
Vädret var dröm heeela dagen, därför blev det en del sitta-i-solen-medan-vi-inväntar-de-andra-tid. Både jag och Crille är brända...

Uffe vilar sig i väntan på Matte och Anna...
C och Anette - min extramamma. Vänta nu.. Blir inte jag och C halvsyskon då..? Eeeh...

Efter Happis åkte vi till Kalix hela gänget och avslutade drömdagen med varsin öl på verandan utanför Valhall Hotell. Mycket trevligt!
Gänget åkte hem medan jag och C stannade kvar i Kalix. Hotellet höll i studentfest på kvällen som vi hade gratis inträde till. Varför inte tänkte vi, och checkade in för att vila lite. Vi fick sviten!! Egen bastu och ett JÄTTErum med fåtöljer, soffor och en megasäng! Vi kröp ner i sängen och tog en powernap - på en och en halv timme! Oops! Robinsson skulle börja tio minuter senare, och vi skyndade ner på stan för att köpa upp middag. Efter mycket om och men köpte vi mat på en korvtjorre brevid hotellet. Såg Robinsson i soffan, ändrade läge till sängen och fortsatte med Eurovision. Båda hade somnat innan hälften av länderna hade redovisat sina röster och vaknade kvart över två. Borstade tänderna och slocknade igen. What?! Vad gjorde ni i Kalix då? Hur var utelivet? Eeh, ingen aning, vi SOV hela kvällen... Men det var mysigt.
Idag checkade vi ut efter en drömfrulle med våfflor och allt annat man kan tänka sig vilja ha en söndag! Gick ner till Kalixälven och la oss på den rutiga picknickfilten, pratade och pussades. Dröm. (Har jag berättat hur bra han är?!)
Fortsatte picknicken i stan. Köpte mat på ICA och hittade en gräsfläck på någons tomt. Därefter åkte vi till gymnasieskolan i Kalix och Crille fick en gratis klippning hos Amanda som gjorde prov.

Mycket trevlig helg!

Nu till lite nyheter: JAG FICK SOMMARVIK PÅ PITEÅ-TIDNINGEN!!! 4-5 veckor, ska in imorgon och skriva kontrakt! Me likey! Inkomsten i sommar är räddad, på bästa sätt! Äntligen kan vi slappna av, alla inblandade! Minna är glad som en lärka, sommarsyster min!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar