2009-06-04

Knock out!

De senaste dagarna har jag varit helt slutkörd. Jag har helt ofrivilligt tagit "powernapar" under eftermiddagarna - som har varat i minst en timme åt gången. På morgonen kommer jag knappt upp, och när jag gör det ser jag ut som en zombie. Jag skrämde Crille igår morse. Han skrek till och gömde sig under täcket. Bra betyg?
Efter ett samtal med Minna, som är lika trött hon, har jag insett att årets stressande har hunnit ikapp mig. SMASK, möten, jobb och fläng hit och dit - allt för viljan att delta överallt - har ryckt tag i mig. Varför klarar jag inte att hålla stressen på åtminstone ett armlängds avstånd? Jo, för nu har jag sommarlov. Godkänd (förhoppningsvis) i alla kurser och har klarat det mesta med väl godkänt deltagande. Så när pulsen äntligen börjar gå ner till lagom rytm slår stresshormonerna till (om det nu finns sådana?)! Jag får varje eftermiddag en så kallad knock out. Psykisk.

Igår fick jag nästan en fysisk knock out. 17:08 kvällen innan beställde jag en reflexskärm som jag ska använda under fotografering från tvspelswebb.se. Lunchtid dagen därpå (läs: igår) fick jag paketet av herr Brevbärare. Den låg i en tillhörande väska. Jag öppnade upp väskan och ut flög den ivrigt utvecklande reflexskärmen. En centimeter närmare mig och jag hade fått en blåtira. Vi är fortfarande inte vänner, den ligger i garderoben och tänker över sina misstag för tillfället. Imorgon ska vi kanske ut på en tur och lära känna varandra lite bättre, om vädret tillåter vill säga.

2 kommentarer:

  1. Om inte annat så tämjer vi det under vår session på lördag. DET är terapi vi båda behöver.
    Puss hjärtat

    SvaraRadera
  2. Hahaha, bra krydd!

    SvaraRadera