2009-06-28

Tillbaka till verkligheten

Jag räknade ut att jag inte har tänkt på en blogg på 11 dagar. DET är semester det..! Inte för att jag har bloggande som yrke - vad skulle jag skriva om som kan uppröra/beröra flera tusentals människor? Nej, jag håller mig till att uppdatera för vänner, familj och övriga intresserade.
Anyway - det är skitsvårt att sammanfatta veckan på Västkusten. Jag har presenterat Crille för vännerna, familjen och nästan hela tjocka släkten (Manne och Mysan har inte fått träffa honom än, samt låtsaskusinerna)! Det har varit intensivt med besök och aktiviteter i Vallda, Kungsbacka, Fjällbacka (upptäckte till min fasa att mannen som gjorde Shaved Ice när jag var liten på båtsemestern i Fjällbacka har lagt ner den verksamheten... ILLA!), Styrsö, "Nya" Gamla Ullevi, Sandö, Onsala och fler ställen... Midsommar, promenader, tandemcykelturer, Liseberg, fotboll och sol & bad har funnits med på en underbar semester. Min familj, som jag har längtat så efter, gjorde veckan perfekt.

I helgen har vi bott på stugan på Fårön. Det har varit över 30 grader i skuggan här i Piteå och vi har badat, solat och njutit av värmen... Så länge vi inte varit inomhus i stugan. Getingar har väckt oss och Crille har kommit till insikt om att jag inte är så tuff som jag verkar till ytan. Jag är en mes. Det kan jag hålla med om - när det gäller getingar och myggor. Kul att man ska spendera en hel sommar i Norrland då...

Idag har jag, Minna och Crille varit i Luleå och shoppat. Minna vann alla klasser; antal påsar, antal artiklar, antal mest kronor dragna från kontot... Men jag hittade några fynd som jag gläds för. Crille köpte några t-shirtar och ett par jeans för under tusenlappen - märkeskläder till grymt bra priser.

Nåväl, nu ska jag skicka lite mail för vinnande traderaauktioner, lägga in bilder från Västkusten i datorn (kommer senare på bloggen) och njuta av att vara hemma i lägenheten igen. Jag älskar den, har jag insett. I en halvtimme från det att vi klev innanför dörren i eftermiddags suckade vi båda "åh, vad skönt det är att vara hemma igen".

Imorgon jobbar jag min första dag på Piteå-Tidningen. Konstigt nog är jag inte ett dugg nervös. Det kommer nog till frukosten imorgon bitti. ÅH, VAD JAG KOMMER ATT LÄRA MIG MYCKET I SOMMAR!!!

Over and out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar