2009-09-10

Över sex veckor utan TV

Nu har jag varit TV-lös i över sex veckor. TV:n har såklart stått kvar i lägenheten, den har inte varit trasig. Det var, som jag trodde, Boxern. "Ingen eller svag signal". Okej. Crille, pappa, Staffan och en TV-snubbe från Tele2 har kollat på den. De tre första herrarna sa att det var Boxern som var trasig. Tele2-snubben sa att det var antennsladden. Fine!
Jag köpte en antennsladd idag. Skulle precis koppla in den, men innan det skulle jag ta bort den gamla antennsladden, som Crille så fint satt fast längs golvlisten. När jag drog lite i den första kabeln fick jag loss en bit. En bit på cirka 1,5 meter. Lös. Poff.
Prövade att koppla tillbaka den i ena änden av sladden. Poff. TV:n sattes igång.

Crille hade alltså kopplat in en liten pyttedel extra på antennsladden för att nå ända fram. Den gömde sig bakom vitrinskåpet.

Hej, jag har haft en fungerande TV i över sex veckor utan att veta om det. Jag har till råga på allt missat Idol och igår även Fråga Olle-dokumentären som alla pratar om idag. På grund av en 1,5 meter lång antennsladd.

Det är nästan som världens undergång.

(Vet att det låter som att jag skyller allt på Crille, men nu var det faktiskt hans fel! Eller hur?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar