2009-09-09

Piteå blåser bort

Fönstret i köket smäller i fönsterkarmen. Det blåser i Piteå. Massor. Snart välter Kappatornet och DÅ luktar det illa. Piteå håller på att blåsa bort.

Trots blåsten var det inte överdrivet kallt i stan, som man trodde det skulle vara. Tog ändå på mig vintermössan, för första gången i år, lindade den nya halsduken utan ändar runt halsen och cyklade bort till Kalles. Mötte upp Holm och ett gäng journalistettor för att se matchen.

En av killarna i den nya journalistklassen kommer från Göteborg. Mot Askimshållet närmare bestämt. Kullavik kom vi fram till. Jag kommer själv från Vallda, inte så långt ifrån Kullavik. Han kände någon kille som spelat i Lerkils IF. Coolt, där har jag själv spelat! Han berättade att han spelade en kort period med Lerkil när han var liten. Avslutningsvis minns han den blå-röd-vita overallen han fick.
Jag har en likadan. Har på mig byxorna just nu. Världen är bra liten.

Matchen behöver vi inte tala om. Tur att min favorit och ögonsten i landslaget kom in och ordnade upp allt. Behöver jag säga hans namn? (B***)

Fast Crille är snyggare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar