2009-09-24

PS - jag håller med.



Läste precis Åsas blogg. PS. Pite Stinker.

I förrgår kväll cyklade jag hem från Minna. Kände inget speciellt, mer än övergången mellan sommar och den kortkorta höst som Piteå äger en gång om året.
Jag cyklade in på Källbogatan. Jag höll på att spy. Vinden låg på rätt över mitt hus och de två hus som ligger innan. Trots att jag höll för näsan fick jag sådana kväljningar att om jag hade ätit mer under dagen hade det lätt kommit upp över min cykel. Spyan satt i halsen, tårarna höll på att svämma över av den starka reaktionen och jag kunde känna lukten genom min mun.
Jag har ALDRIG känt en så stark Kappa-doft i Piteå tidigare. Inte ens när jag var inne på Kappa på rundvandring.
I trappuppgången luktade det mycket, men inte lika mycket som utanför. Jag befarade det värsta när jag låste upp min dörr. Ingenting. Inte ens lite. Så jäkla skönt.
Ventilationen in till toaletten har alltid varit lite si sådär sen jag flyttade in. Röklukt som har fyllt lägenheten har alltid börjat inne på toaletten. Jag gick in där. Jo då, där kände jag den surströmmingsliknande doften. Stängde dörren till toaletten den natten.

Skönt att det bara är tre månader kvar i StinkStaden...


Skulle behöva ha öronproppar i näsan..

5 dagar kvar.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Det är ingen fara! Självklart går jobb och studier först :)
    Vi får höras av senare när det passar bättre :D

    MVH /Erica Pettersson

    SvaraRadera
  2. GRATTIS! ;D Du är en finalist i min Veckans Foto tävling. Nu är det röstning som gäller, den som får flest röster vinner och röstningen håller på hela helgen. Gå in på min blogg för att läsa mer.

    / www.sommarfreak.blogg.se

    SvaraRadera