2009-11-05

Snö och drömmar.



Det snöar idag igen och nu börjar det faktiskt att lägga sig på gator och torg! Trodde inte det, men marken verkar ge med sig.

Hittade två bilder på mobilen från Halloween:

Gugge, Crille och Max á la uteliggare.


Uteliggare och hängd student... Ser ganska glada ut trots sina öden!

Jag har börjat drömma! Massor!
Igår natt träffade jag och Minna Melissa Horn. Jag var apskämtsam, så att det blev pinsamt för Melissa, medan Minna inte fick ut ett ord och var jätteblyg. Konstigt!

Inatt drömde jag att jag och kusinen Mysan skulle hem från Kungsbacka. Vi var egentligen ett helt gäng som hade cyklar, men jag skulle provåka Mysans nya sparkcykel-moppe en bit. Då mötte vi polisen och två sekunder efter hade polisbilen vänt och börjat köra med blåljusen efter oss. Jag stannade vid kanten med en gång, och polisbilen stannade mitt i vägen, så att bilarna fick väja runt den. Sedan kom en kvinnlig polis ut och började prata med Mysan, medan jag fick tillåtelse att hämta min cykel. När jag kom tillbaka hade Mysan pratat sig ur det (som om det skulle vara ett problem?) och både jag och Mysan slapp undan en prick i registret.
Herregud, vilken knasig dröm. Vad betyder den? Att jag inte ska ut i trafiken? Eller att jag är livrädd för att göra fel? Ah, jag vet då inte!

Nu ska jag fortsätta att stuva om i mitt reportage, ska ha möte med Ulrika om det imorgon. Förhoppningsvis klarnar allt lite mer efter det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar