2009-12-07

Bästa kårkvällen ever – Julbord – Flyttpacka

Lördagen är en dag som jag kommer att leva på länge. Underbar uppladdning med Juke Box Hero och luftband med Emme på bussen. DRÖMåkning i backarna, trots dålig sikt och alldeles för uppkörd off pist. Första ölen kl 14. Buss hem med ännu mer luftband och frågesport med laget "De två blondinerna och Sparrow". Kom fram till kårhuset kl 17. Dansade på golv, bänkar och bord fram till nio. Till massa bra låtar från Spotify och DRÖMafterski-bandet. Snöbollskrig. Fågeldansen. Svett, svett, svett.
Traskade hem strax efter nio, då dog nämligen kroppen och all energi.

Söndagen spenderades i lägenheten med att packa ner grejer att säljas på loppisen på lördag.
Kvällen började med att leta julskinka. Först cyklade jag och E till Kvantum. Där sa de nej. Cyklade till Coop. Där sa de nej. Cyklade tillbaka till Kvantum. Där sa de nej. Cyklade tillbaka till Coop. Där sa de nej. Cyklade tillbaka till Kvantum. Där sa de JA. Köpte julskinka för 80 spänn och senap för 20. Tur att det var ett DRÖMgott julbord hos Isa och jättemysigt. Såg Love Actually som avslutning på myskvällen i äkta julanda!

Idag har jag fortsatt min packning inför flytt och loppis. Tre stolar, sängen och soffan försvann från lägenheten, kvar sitter jag på en madrass på golvet och ser på TV. Ganska mysigt.


Före.

Efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar