2010-01-25

Frisk, kry, på benen...

JAG HAR TOTALT GLÖMT BORT ATT BERÄTTA: JAG SKA TILL KINA!!!
Resan är gratis. Som att få en cykel på köpet ungefär. Anledning: jag ska besöka universitet på andra sidan jordklotet för att rapportera tillbaka till Piteå om de är någonting att ha. Ungefär. Vi är några mediestudenter och musikstudenter som åker dit tillsammans med några lärare. Jag och Ulrika Lindgren mot världen. YES!
Status: jag är superglad!!!
Avresedatum: början av första veckan i mars.
Längd: ca 1 vecka.
Pris: 0 kr!! Men okej, jag får väl lägga ut lite själv på shopping och annat spännande.

-------------------------

Äntligen! Den märkliga sjukdomen jag har valt att kalla "Den" fick ett stopp under fredagskvällen och jag kunde därmed officiellt börja äta igen. Humöret, blodsockret och orken steg några grader och kvällen var räddad. Jag kunde till och med en fråga på På Spåret.

Helgen har svischat förbi i en rasande fart. Innehållet: Storhandla. Storstäda. Stor, stor, stor. Plockade fram nya symaskinen under gårdagseftermiddagen och den började trilskas med vit tråd som kom ut svart samt trasslig undertråd. Min förhoppning är att den har lugnat ner sitt humör till imorgon kväll, då jag tar nya tag. Idag är jag för trött.

Anledning till trötthet: idag har jag ägnat större delen av dagen åt Linköpings Tidning och Linköpings-Posten. Skrev en lång artikel om Linköpings Innebandyklubb som inte allt för många har missat förhoppningsvis. Niklas Jihde och Anders Hellgård nyförvärv till Sveriges, och därmed världens, största innebandyförening med sina 1500 medlemmar i baggaget.
Efter lurren gjorde jag en research om försvarspolitiken och två spaningsraketsflygplan. Min plan: hänga på Tommy och lyssna på intervjuer med bland annat Sveriges försvarsminister Torgfors. Tommys plan: anteckna och transkribera intervju.
Hemma halv sex efter den stressigaste timmen i mitt liv typ. Tips: se till att spara det du gör ordentligt, så du slipper skriva om en av transkriberingarna när datorn hänger sig, medan tidningen du skriver för ringer stuuuup i kvarten, lite lätt arga, och undrar när faaaaan texten kommer. (Det var till Tommy de ringde, så jag slapp samtalen.)

Nu ska jag värma min käresta som ligger under varma filten med tre tjocktröjor och huttrar. Sjukdomarna har slagit till mot all mänsklighet här i Linköping.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar