2010-04-27

Shit maaaan! It's vitsippor in the air..

Nu är det snart över. Två lååånga månader av hårt arbete. På måndag säger jag "hej då och lycka till" till examensarbetet som ska lämnas in och färdas hela långa vägen till Piteå (via nätet).
Och för dig som undrar - jag kommer att hinna. Fick ett panikartat sammanbrott tidigare idag när världen bara gungade under fötterna (kan ha varit i kombination med min hunger också), men då sa Crille åt mig att sätta mig ner, så fick jag skrattat lite åt min clown-pojkvän och så kändes allt genast mycket bättre.

Nu har jag bara fem ynke-pynkiga texter kvar att skriva, lika många bilder att redigera (eller fler, vi får se hur jag ska layouta sidorna) och en yttepyttig liten rapport att skriva. Sen är jag klar. Done. Finito.

Har dock en intervju kvar att boka in denna veckan. Men i värsta fall får jag skriva texten själv, utan citat. Men det känns inte lika kul, och blir ganska grå.. Har redan några sådana texter i boken, och jag gillar't inte!

När jag cyklade hem från universitetet idag, där jag gjort en intervju och träffat Linnsky för en fika-med-sol på "skolgården", såg jag vitsippor. Det är officiellt nu. Våren. Vitsippor, och det faktum att jag var tvungen att ta av mig jeansjackan till en tunn tunika när jag cyklade. Vitsippor, tunn tunika och vårkänslor. Kan det bli bättre?

Ja, efter ett inlämnat ex-jobb!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar