2010-09-08

Well oh well

Nu råkade jag hinna med att fixa in den nya headern - krångligt det kunde bli - precis innan Sveriges avspark mot San Marino. Oh, Jesus, vilken match!

I andra halvlek försvann 5-mannalaget till Cloetta Center för Kalasmottagningen och teddybjörnar från Stockholm. Med min simultankapacitet kunde jag fortsätta att kolla på matchen OCH skriva ut en artikel och redigera en bild. Gött!

Nu är det snart dags för mig att gå till jobbet. Det enda jag har inplanerat är en kort intervju och överlämnande av blommor klockan 18 med den sista Månadens granne, som nominerades av den kvinna jag skrivit om tidigare. Hon nominerade tre grannfamiljer som hjälpt henne att göra vardagen lite enklare, så att hon kunde åka till sjukhuset till sin man oftare och för att familjen skulle få känna sin som en riktig familj under sjukdomstiden och i efterhand.
I går började närmsta grannen att gråta när hon berättade sin historia. Det är oförståeligt vilken otrolig sorg en aggressiv cancer medför, inte bara för närmaste familjen.

Nästa vecka kommer artikeln i tryck - lovar att länka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar