2010-10-30

Inredning lugnar själen

Förra helgen flyttade vi in vårt svarta plåtskåp från vardagsrummet till vår walk in-closet. Där kan den bra stå, tycker jag. Intill väggen står nu istället en Hyllis. Crille blev kär i modellen när vi hälsade på Elina och Martin i Norrköping. Han tjatade och tjatade som ett litet barn i godisaffären och till slut stod jag inte ut längre. Och det var väl bra det, för nu har vi en jättefin hylla som förlänger vårt shabby chica hörn i vardagsrummet till en hel sida.
Det är inte riktigt färdigt än, men visst blir det fint?


I dag gick jag och Crille till stan för att se om vi hittade någonting roligt till oss eller lägenheten. Innan det cyklade jag och hämtade blommor som jag ska ha i jobbet och åkte förbi en nyöppnad shabby chic-butik. Trodde jag. På väg till stan gick vi förbi butiken för att kolla in den och se om vi kunde hitta någonting som passar vår lägenhet.
Utanför butiken låg massa fina höstiga dörrdekorationer. Halvvägs in genom dörren läste jag vad det står på den.
"Louise Gyllen Begravningsbyrå".
En söt tjej stod bakom disken och såg frågande ut när ett ungt par klampade in. Jag ursäktade oss och sa som det var - vi trodde att det var en shabby chic-butik, men det var det verkligen inte.
Synd det, för de hade en massa fint.
Linköping kryllar ju av inredningsbutiker i lantlig stil, varför inte lägga en strategiskt närmare det Längvik-Berlundska residenset då? Om jag skulle starta en sådan butik skulle i alla fall jag göra så.

Skrattande ursäktade vi oss och konstaterade att "det var dagens".

En spionbild från andra sidan vägen:


Som plåster på såren shoppade jag en ny plånbok, min första julklapp - till mammsen - och massa skönhetsartiklar. Nu ska jag bli duktig och sköta om mitt ansikte med peeling, ansiktsvatten, kräm och ansiktsmask! Dessutom ska jag snart boka ansiktsbehandlingstid hos Nettan's - en försenad examenspresent från de fina fröknarna hemma i Vallda/Kungsbacka/Göteborg med respektive.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar