2010-10-28

Kuddkrig

Nu är den andra prydnadskudden klar och ligger i soffan. Den myser tillsammans med den första prydnadskudden och en finfin kudde som jag fick av mamma Berglund. Jag har fått lite mersmak på skrädderierna och har låtit symaskinen stå framme. Vi får väl se när jag får tid över till sådant!

I dag har jag fått uppleva hela två gånger att människor faktiskt lyssnar på mig..

Den första var när Emme sa:
- Så det är du, din mamma, din pappa och Sniffen som åker till Afrika?
Sniffen? I ett helt vanligt samtal? Av en vän som träffat brorsan en gång någonsin? Herregud, det jag säger går faktiskt in hos andra. Och tro mig, att få Emmelie att lyssna på vad jag har att säga är en ständig kamp.

Den andra gången var när jag kallade Crille för Christoffer när jag pratade med Nenne. Sedan började hon säga Christoffer. Skumt.

Nej, tidiga kvällar är väl underbara? I går låg jag i säng kvart över tio - en hel timme tidigare än jag brukar. SÅÅ SKÖNT!

Veckan har bjudit på tre spännande dagar. Och vips var även denna vecka snart över! Jag har fått känna på att människor verkligen uppskattar mig - en av de bästa känslorna någonsin. Mer säger jag inte, eftersom det troligtvis inte kommer att leda till någonting mer i framtiden. Så var det med det.

I morgon är det obligatoriskt fredagsmys med Crille, på lördag lördagsmys med Linn och på söndag söndagsmys med Linn igen framför "Ensam mamma söker". Herregud, en riktig myshelg som avslutas med ett spännande och kärleksfullt program. Crille undrar vad jag ser i det programmet. Vad ser man INTE i det programmet?


Oooooch DÄR har jag fått skriva av mig. Många tankar i huvudet som är sköna att få ner i fingrarna, över tangentbordet till en plats där alla mina officiella tankar registreras och sparas för all framtid.

1 kommentar:

  1. Hur kan man inte gilla dessa underbara program!? :D
    Ses ikväll!

    SvaraRadera