2010-10-21

Uppbokad jul..

I år firar C och jag jul i vita Piteå. Det blir mysigt, även om jag känner lite dåligt samvete över att inte vara hemma under årets jul. Morfar mår inte bra. Men i mellandagarna ska jag hälsa på ute på Styrsö, så det kanske blir lite som plåster på såren.. Mina sår i alla fall. Jag tror inte att jag firat en ena jul utan mormor och morfar.. Kan det stämma, mor och far? Jobbigt blir det i alla fall, även om det blir supermysigt hos familjen Berglund/Andersson.

Jag och Crille bokade flygbiljetter upp till Piteå från Linköping för några veckor sedan. Fråga mig inte hur vi tänkte sedan.
- Äsch, hembiljetterna bokar vi senare.

WHAT?

Nu blev det långresa med tåg i mixad 6-bäddarskupé istället för en snabb flygresa söderut. Jaja.. Hemresan från Göteborg till Linköping blir med buss. Så under två veckor kommer vi att ha rest med flyg, tåg och buss. Och säkert lite med bil till och från stationerna.. Härligt!

I dag är jag inne i ett gött flow. Framtiden ser osäker ut, men osäker på ett bra sätt. Nu ska jag cykla tillbaka till jobbet efter lunchen! Crille steker sin hjärna i tentaplugget och han är såå duktig. Stolt flickvän. Sjukt glad att jag inte pluggar längre, hade inte pallat en tenta till! (Skönt att vi bara hade två stycken under utbildningen!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar