2010-12-25

Vi hittade Nancy och Håkan - till slut.

I går mellan frukosten och Kalles jul åkte vi för att hälsa på och säga god jul till mormor Nancy och morfar Håkan. Det var svinkallt (-20 och fuktig luft), så jag tog på mig min finaste vintermundering.


Himlen var vacker och solen tittade nästan fram under de få timmarna som det var ljust.


Crille började skotta fram till Nancy och Håkan. När jag fick se gravstenen utropade jag "Men, heter din morfar verkligen Åke Nordlund?"


"Och din mormor Edit?"


Nej, det var ju fel. Uffe ropade "Skotta lite mer till vänster! Där borde de vara!"
Men nej, där låg familjen Häggkvist.


Så när familjen Nordlund och Häggkvist familjer kommer och hälsar på kan de komma direkt fram till stenarna, utan något krångel.


Crille började gräva sig fram ett steg längre till vänster. Och se DÄR! Där var Nancy och Håkan!


De fick det så julefint med två ljus och tre julehälsningar.


"Bra jobbat. Nej, nu åker vi hem och värmer oss" sa Uffe, som hade stått och sett på när Crille skottat fram fyra gravar ur snön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar