2011-01-05

Att släpa en byrå genom Linköping..

I går gick vi upp i ottan för att ta oss till Kretsboden i city. Väl där hittade vi en skatt - en byrå för 100 kronor. Istället för att betala 200 kronor för att byrån skulle köras hem de 1,5 kilometerna valde vi att bära den själva. Det började bra. I 20 meter. Sedan var jag tvungen att vila. Och så fortsatte det.
Min vänstra arm vägrade att jobba med mig. Den skrek "jag VILL inte" som en treåring och strejkade hela vägen. Eller, halva vägen egentligen.

För när jag och Crille stod och pustade ut strax innan Drottningbron tänkte jag "hm, undrar vad det kostar att ta en taxi härifrån?" När jag tänkt det tre gånger kom som en ande i en flaska en stor taxibil över bron. Förarfönstret var nedrullat och chauffören ropade "behöver ni ha hjälp?" När jag vände mig om såg jag att det var ängeln Ahmed! Ängeln Ahmed och jag praktiserade på Linköpings Tidning tillsammans i våras.

Ängeln Ahmed körde oss ända fram till dörren - utan att ta betalt! Ängeln Ahmed kan vara den snällaste människan på jorden.

Resten av dagen målade vi. Vi målade möbler. I nästan tio timmar. Sedan slocknade vi i våra sängar - utan sängram.

 Byrån innan ommålning.

 Grundmålad byrå.

 Några sängbord åkte med i måleriet.

Malmbyrån fick också lite vit färg över sig.

2 kommentarer:

  1. Hur funkade det att måla ikeagrejerna som är laminerade? Jag har ofta tänkt tanken men varit rädd att färgen inte ska sitta kvar. Och vad fin den nya byrån var! Nu blev jag sugen på att måla vår som är typ likadan. Målade ni bara rakt på eller slipade ni eller gjorde nåt annat trick innan ni målade? Vilket härligt hem ni verkar få!!
    Puss

    SvaraRadera
  2. Det funkade fint! Vi slipade inte alls. Målade bara med vattenburen grundfärg ett lager, sedan ett lager vattenburen lackfärg.
    Byrån bytte vi knoppar på till ett par som finns på Indiska. :)
    Puss

    SvaraRadera