2011-01-02

Fynd i fyndiga Gebege.

Nu sitter vi på bussen från Göteborg till Linköping. Det har varit helt underbara dagar även på min hemort. Vi fyndade inne i Göteborg häromdagen och hittade till ett shabby-paradis mysigt halvgömt vid Drottninggatan.

I dag åkte vi ut en liten sväng till Styrsö och hälsade på mormor och morfar. Tog med mormor på en promenad ner till Halsvik och förbi min mosters hus. Nedanför huset stod en container som jag hade en galen lust att bara kika in i. Så jag lyfte det smått tunga locket. Vad låg inte där om en stor och välbevarad bitsockerlåda. Herregud, I'm in heaven. Jag skickade ner Crille att hämta sockerlådan. Samtidigt fick jag syn på ytterligare en mindre låda som Crille fick plocka med sig upp igen.

Jag är en lycklig och bra kvinna. Crille har fått ett nytt smeknamn - Container-Crille.

Hittade lite småsaker hos mormor som vi fick med hem - bland annat en hushållsvåg som är över 100 år. Fick en fin våg av mamma också, så nu har vi två!

Nu vill jag bara hem och inreda lägenheten med allt fint vi har med oss!

Det gick stora vågor under isen när Styrsöbåten tog oss ut till Södra Skärgården.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar