2011-01-27

Gör din egen kupa! Inredningstips!

I går hade jag ganska lite att göra på dagen, så istället för att häcka framför datorn hela dagen valde jag att vara lite kreativ.

Jag gjorde min egen kupa!

Det här behövde jag: hönsnät, avknipsare (?), ståltråd, en bricka som kupan skulle stå på.


Jag rullade upp cirka tio centimeter i underkanten, för att kupan skulle stå stadigt. Sedan rullade jag ihop den till en tub. Därefter sydde jag några riktigt snygga stygn av ståltråd, för att tuben skulle hålla ihop. Avslutningsvis klämde jag till lite i toppen. Hela tiden såg jag till att tuben passade brickan storleksmässigt.


Oj, här orkade jag visst inte vända bilden rätt! För att piffa till kupan lite satte jag ett band i toppen, men man får ju självklart göra som man vill..
På brickan provade jag att ställa en kruka med murgröna, med silkespapper om krukan. Därefter trädde jag över kupan.



Njaaa. Murgrönan vill jag ju ha i vår hyllis.
Det fick bli några blockljus och pollor (som det heter på norrländska) istället.


Taa daa! Lätt som en plätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar