2011-01-16

Pyssel-/fixar-/målardag!

Jag har fortfarande vita naglar efter målarfärgen som stänkt mest överallt. Efter en härlig sovmorgon och några timmars läsning i sängen åt jag nybakta frallor till frukost. Det gällde ju att kunna stå sig under dagen. Dagen med stort P. Pysseldagen.

Jag bredde ut billiga sopsäckar från Hemköp på golvet, ställde fram allt jag skulle måla och satte igång. Efter två timmar hade jag målat en resväska, en pall, en hylla och en lampa. Och lyssnat på Lasse. Och sjungit högt.






Efter att allt målats klart fortsatte jag med att skriva ut texter till resväskan och två vitmålade träplankor som Crille borrat hål i. Nu har jag smått kramp i mina händer, men jag tyckte att det blev ganska bra, om man ser det på håll..

Resväskan ska jag fortsätta med när jag har tid i veckan. Den ska nämligen upp på Tradera. Förhoppningsvis får vi en bra slant för den...

2 kommentarer: