2011-02-02

Rekord?

Jag tror att jag slagit nytt rekord i läsning.
I söndags kväll började jag läsa på Jane Austens "Stolthet och fördom". I dag på pendeln hem läste jag de sista orden i boken. Lägg då till att jag har jobbat varje dag från tidig morgon till sen eftermiddag.

"Förnuft och känsla" var okej, men inte mer än så. På slutet blev den riktigt spännande, men början var som en enda lång startbana. Det var ju trots allt den första boken hon fick publicerad. "Stolthet och fördom" är tio gånger bättre, så nu hoppas jag att det bara blir ännu bättre (går det efter denna boken) med de två andra Austen-böckerna som jag lånat...

Om du gillar 1700-talets lättsamma bekymmer och det faktum att man bara kan ta sig till fots eller via hästkrafter (ja, riktiga då) - läs "Stolthet och fördom". Eller se i alla fall filmen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar