2011-03-06

Pappakväll med chatkakrabba!

I fredags hade jag och Staffan en riktig pappakväll hemma i det nya huset i Kungsbacka. De hade fått det riktigt fint redan, men det är lite småpill kvar på övervåningen.

Hungrig som jag var frågade jag pappa när vi skulle äta middag.
"Middag? Det förtjänar vi i vårt hem" skrockade pappa elakt och slängde åt mig ett par arbetsbyxor, en pensel och lite målarfärg...

Så efter att ha målat kopparrören på tre element vita fick jag äntligen tvätta av mig och sätta mig vid matbordet för att äta dagens måltid.

Men vilken måltid sen!

Världens bästa pappa hade köpt räkor, baguette och tre stora chatkakrabba-ben. Saftiga och fulla av kött! Mumma!

 Pappa jämför sina klor med krabbans föredetta!

 Sniff, så brunbränd och fin efter två månader i utlandet, ser lite skeptisk ut till krabban.
Men när han väl började gnaga, så glömde han alla tvivel.

Jag satte mer än gärna tänderna i en och annan krabba.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar