2011-03-22

Pysseltajm!

När jag var hemma senast visade mamma mig en liten väska jag gjort i syslöjden för en herrans massa år sedan. 


 Foto: Mami med sin iPhone 4. (Avundsjuk? Jaa!)

Den inspirerade mig till att göra någonting liknande.

Den senaste veckan har därför handlat (i dubbel bemärkelse) om att hitta fina tyger att göra små väskor av.
I söndag och i går kväll arbetade symaskinen för fulla maskiner (!)...

Det här blev resultatet:

 Några av tygerna, däribland örngott från Myrorna...

 De färdiga väskorna. Den understa har ju ett märkbart sytema...



 Här får alla mina sytrådsrullar från Dollarstore plats! 
Jag önskar att den affären fanns i Linköping, men det gör nog inte min plånbok...

Taa daa!

2 kommentarer:

  1. Mamma Längvik2011-03-22 18:18

    Fina! Det är egentligen ett pennfack, tror jag.. till och med mormor hade varit stolt över dina alster!! Kr@m

    SvaraRadera
  2. Åh söta =) Vad duktig du e!

    SvaraRadera