2011-03-20

Vårstädning

Ja, jag menar att det är vår här, även om det var tre minusgrader när jag cyklade från tjejmyset/filmkvällen med Camilla och Robin i går kväll.

Jag har börjat vakna tidigt, trots att jag egentligen inte behöver. Betyder det att jag börjar växa upp nu? Oh, no! Jag fyller ju ändå 24 om mindre än en vecka..
Så klockan 07:59 slog Sanna upp ögonen, satte på tjock-TV:n i sovrummet och varvade The Rachel Zoe Project, It's me or my dog, Miami Ink och min bok Hjärtat är bedrägligast av allt (typ som Pojken som kallades Det, fast sju gånger värre) fram till halv elva.

Därefter tog jag tillfället, och solen, i akt och hade den första balkongfrukosten för i år. Supermysigt att sitta i bara linne och kolla in de som promenerar runt kvarteren. Tills ögonen osökt vandrar till balkongväggarna och -golvet.

SJUKT SMUTSIGT.

Jag vet inte om det var fågelbajset eller de gröna meleringarna som gjorde det, men två hinkar, Cilit Bang och en skursvamp åkte fram och de båda balkongerna fick sig en genomkörare. Svettigt, men fint resultat! Och nu kan jag njuta av solen med gott samvete..

Prästostmackor och kall chokladdryck i solens morgonstrålar. 

Till vänster: nyskrubbad balkongvägg. 
Till höger: grönmelerade väggar, redo att antastas av skursvampen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar