2011-07-03

Midsommar hos mormor

Förra torsdagen tog vi tåget till Göteborg, vagnen till Saltholmen och båten till Styrsö. Där tillbringade vi fyra härliga dagar hos mormor och hängde med kusin vitamin, kusinsambon, moster och mosters man.
Mojs pojs.

 Jag och Elina gjorde kransar som vi glatt posade med framför kameran.

 Martin var lika taggad som alltid. Observera den goda kladdkakan i bakgrunden.

 Dagen efter gick jag, Crille och mormor upp till Stora Rös, där man kan se horisonten från alla håll och kanter. Vi vinkade till Vinga.

 Mormor och jag slappade på en bänk.

 Sedan poserade vi framför mormors rosor.

 Jag sov på den ljusblåa Kalle Anka-kudden. Fråga till Anette och Anna: har ni en likadan i Pite?

 Sen körde racer-mormor ner oss till Bratten så att vi kunde ta båten hem igen.

 Hej då finaste mormor...

 ... Och finaste Styrsö!
 Pappa hämtade oss och visade deras nya segelbåt för mig och Crille.

 Pappa gillar läget.

Crille låtsas styra. Men egentligen låg vi förtöjda i hamnen. Men säg inget till Crille, han blir så ledsen då.

2 kommentarer:

  1. Jag observerar den grymt snygga soffan i bakgrunden. Jag fyller år snart. Just sayin'.

    SvaraRadera
  2. Han glömde ju ta bort det där för rodret ;)

    SvaraRadera