2011-08-07

Kräftor och nöjen för regniga helger.

I fredags avnjöt vi en underbar kräftmiddag och avslutade kvällen med en jobbig, men bra, film - Blue Valentine. Se den - men gå inte ut och festa efteråt.

Mmm, kräftor!

Planen för helgen var att åka till Kolmårdens djurpark strax utanför Norrköping. Eftersom vädersajterna lovade lovande lördagsväder, bestämde vi oss för att söndagen fick bli djurparksdagen.

Lördagen kom, med växlande molnighet. Vi bestämde oss för att ta en tur på stan - och vilken tur det blev! Inhandlade några toppar och förälskade mig i en höstkappa - en modell jag letat efter 2007. Kunde inte annat än att unna mig den. Härligt det är att tjäna, och spara, pengar.
På kvällen såg vi "Tucker and Dale vs. Evil". Se INTE den. Kass, kass, kass. Och på natten jag drömde om att folk omkring mig dog på blodiga sätt. Inte värd tiden.

Okej, söndag. Det såg väl inte så lovande ut med vädret, men herregud - hur mycket kan vädret spela in egentligen när man ska på zoo? Men vädergudarna höll inte med oss och när vi mellanlandat i Norrköping för att ta bussen till Kolmården öste regnet ner mer än tidigare. Det blev en fika på Brödernas (gamla Fräcka Fröken), en bikini på superrea för min del och lite nya prylar för Crilles del.

En riktig shoppinghelg, med andra ord!

Det enda jag "behöver" inför hösten nu är ett snyggt pannband med matchande halsduk och hela skinnhandskar. Sedan är höstoutfiten komplett.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar