2011-11-14

Lkpg-Kba-Ullared-Malmö-Lkpg

I fredags hämtade Ida upp mig efter jobbet. För några månader sedan bestämde vi oss nämligen för att hitta på nåt kul helgen innan hon och Perra skulle resa jorden runt.

Det lät ungefär såhär:
Ida: Jag tycker att vi ska hitta på nåt kul innan jag och Perra reser jorden runt. Typ Ullared eller Melissa Horn i Malmö.
Jag: Varför inte båda?
Ida: Precis min tanke.

Sagt och gjort!
Ida hämtade alltså upp mig efter jobbet i fredags kl 16.00 och vi begav oss mot vårt första stopp - Kungsbacka. Vi stannade över natten hos morsfarsan och hann precis med kräftmiddag, Skavlan och glass.

På lördagen studsade (nåja) vi upp ur sängarna 05.30 och åkte till Ullared. Där trängdes vi och slogs om onepieces med 7000 andra lördagsshoppare innan klockan slog 13.45, då vi enligt Idas beräkningar var tvungna att vara på vägen igen. Varför? Jo, vi skulle hinna ta oss till Malmö, vila i en timme, äta i en och en halv (tillsammans med Daniel och Mia, även de Linköpingsbor) och se Melissa framföra sina underbara låtar och mysiga mellansnack.
När vi åter var på hotellet provade vi våra onepieces en tredje gång innan vi slocknade till tv:n.

På söndagen rejsade vi till Linköping och Extra för att jobba, efter en god hotellfrulle.

På mindre än två dygn hade vi alltså gjort halva Sverige och dessutom shoppat och skrattat på köpet! (Köpet=ordvitsarnas ordvits i detta sammanhang!)

Jag kan fortfarande inte lägga bilderna i rätt ordning, herr Blogger-app-uppfinnare, men strunt i det! Det blir en go mix av helgens bravader istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar