2009-02-23

Blood (17 februari 2009)

Vilket förvirrande möte på Blodcentralen. Jag satt och svarade på frågor om mig i ett frågeformulär, medan en sköterska satt och inspekterade mig och mina vener. Jag kanske råkade svara nej på någon fråga som jag skulle svarat ja på, men det är inte mer med det än att jag säger till när de ringer och vill ha mig på återbesök för att tömma kroppen på 4,5 dl blod. Var det tre månader? Fyra? Eller sex? För män var det var tredje månad, kvinnor fyra, eller? Det var siffror hit, siffror dit och sju påsar som blodet ska rinna igenom innan det kan användas. Tur att jag fick några broschyrer, så att jag kanske blir lite klokare.

Emmelie trodde att hon har blodgrupp 0+ för att hon alltid är så glad och positiv. Det tror inte jag att hon har...

Snart ska jag ha sånglektion, sen ska jag hem, laga kladdkaka och läsa kurslitteratur. Det är rätt mycket nu, men då går tiden fortare. Nästa vecka flyttar jag, Minna hjälper mig att packa, Minna och Alex att flytta och Emmelie att flyttstäda. Underbara vänner som alltid ställer upp!

Bara en halvtimme kvar av kårhäng!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar