2009-02-23

Vaken i månskensregn (17 februari 2009)

Sjuksystern frågade om jag varit utanför Europas gränser de senaste sex månaderna. (Kom på nu: Lanzarote tillhör ju Europa, men ligger utanför - eller hur ska man säga?!) Jag svarade nej, men att min partner är i Thailand just nu.

Sjuksköterskan: "Det påverkar inte ditt blod, så länge han håller sig i skinnet!" Skrattar rått.
Jag: "Eh, det gör han, så det är inga problem.."
Sjuksköterskan: "Ja, det får vi verkligen hoppas!" Fortfarande rått skratt.

Jag är absolut inte orolig, men frågan är vad människor har för tankar om unga män som backpackar egentligen?!


För övrigt har jag sen jag kom hem från sånglektionen hunnit:
1. Äta vårrullar.
2. Baka kladdkaka.
3. Göra matlådor - vårrullar i en och pyttipanna i en annan.
4. Läsa kapitel 6 i Tillämpad kommunikationsvetenskap OCH göra en sammanfattning till på torsdag.
5. Äta alldeles för mycket kladdkaka.
6. Bli mini-illamående, på grund av den för stora mängden kladdkaka.
7. Ångra kladdkakeintaget.
8. Blogga för OMY.se om att GE BLOD.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar