2009-02-23

Kårhuset - studentens andra hem (13 februari 2009)

Efter vår föreläsning i Photoshop idag var jag hjärndöd. Lobotimerad. Kokt hjärna med potatis och kall sås, någon?
Jag hade två val: Antingen gå hem och laga lunch, eller köpa mig tacotallrik inklusive efterrätt för 45 kronor på kåren.
Jag valde kåren.
Klockan var då runt tolv.
Nu är jag hemma.

Jag, Alexandra och Minna satt på samma stolar i tre timmar. Det är nog vi i ett nötskal. Skönt var det, men jag var tvungen att ge upp våra flumsamtal för att gå hem och ta tag i mitt liv. Det ser ut som att någon har varit inne i min lägenhet och letat efter en hårnål - och rört upp allt!
Det stämmer inte riktigt, det är ganska fint faktiskt, men det ligger kläder i hela soffan (ligger mer eller mindre på det nu), och jag känner ett packsug. Jag vill bara flytta nu!!
Anton kom och frågade mig om ifall min lägenhet var ledig.. Han hade planer på att flytta (ihop), och då hade min lägenhet varit perfekt. För det är den ju. Myslägenheten! Men den är dyr, och ligger lite långt från stan..

Ikväll är det Sanna-Emme-kväll. Vi ska laga god middag, jag ska äta naturgodis, vi ska spela gitarr (Emmelie tar gitarrlektioner, och jag vill lära mig att plocka), och glo på tv.

Imorgon är det Alla Hjärtans Dag, och vi har anmält oss till en fest. Lokal: Hemligt. Människor: Vet ej. Men det blir roligt!


JAG VILL OCKSÅ VARA I PHUKET!!!


För övrigt har det varit en tung dag idag. Vaknade upp ensam, hallampan sprängdes ovanför mitt huvud, jag stod upp i köket och åt frukost (köksbord + stolar är förrådade i Böle) och jag var allmänt trött. Kuddlukten är redan borta, jag diskar för en och toalettpappret räcker längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar