2009-03-24

Produktionsvecka - the count down!



I söndags spenderade jag och fem andra kommittémedlemmar på Norrmalmia, där vi lade ut 1x1 meter stora gråa mattor över hela sporthallen. Stora sporthallen. Vi räknade med att det skulle ta högst tre timmar. Sören räknade med två. Vi satte nytt rekord genom att lägga ut alla mattor på en och en halv timme ungefär. "Perfekt - as always in SMASK 2009".

Igår var jag så gott som ledig från SMASK. Eller vad säger jag? Är man någonsin ledig från SMASK? Jag tar tillbaka det..
Igår var jag inte nere på Norrmalmia någonting. Istället gjorde jag tusen andra saker, som vanligt.. Jag skrev ut, vad jag trodde var, de sista passerkorten (självklart tillkommer det fler), var på manusgenomgång och pratade i telefon.

Dagen började bra! Blåis-bilen dog vid RC Tryck när jag och Sara hämtade programbladen. Den är fortfarande död. Vi fick bogserat den till Beijer Bygg och en snäll herre från tryckeriet skjutsade oss, passerkort, öronproppar och programblad till Norrmalmia. Dagen började som sagt bra.. Jag hämtade fika på Coop, hjälpte till att bygga Green Room, pluggade klart grävet, spelade in en del till en radioteater inför SMASK, fixade fika till arbetsmyrorna och blev beordrad att le och vara söt. Jag gjorde mitt bästa. Jag och Emmelie hann till och med ta en fika i vårsolen i minusgraderna. Ganska kul att inspektera ljud-casen. Jag hittade två pocketvarianter av Nya Testamentet - både på svenska och engelska.



Imorgon är det fullspäckat schema. Börjar vid 9 och slutar runt 22. Det bästa med de långa dagarna är att det går fasansfullt snabbt! Det är sjukt kul! Jag älskar att vara där det händer, och nog händer det saker alltså.. På lördag kommer det bli dröm, dröm, dröm. Missa inte det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar