2009-04-06

It's all about Image.


































När jag och E satte oss på tåget i Riksgränsen igår var vi nära på att börja gråta.
Vi ville inte ta farväl av denna underbara lilla skidort, med de underbara pisterna och off-pisterna, det underbara vädret, den underbara ölen, de underbara människorna och den underbara Baracken.
E har sammanfattat vår weekend mycket väl, därför kommer här bara några höjdpunkter i punktform:

* De spontana glädjetjuten och försök till att krama hela Riksgränsen när jag stod på min bräda i full fart nedför backen.
* Emmelies hala skor. Började bra med oförmågan att ta sig upp för backen till Baracken. Fortsatte sedan under resten av helgen då jag fick vara stöd. Bland annat när vi skulle lämna tillbaka Es hyrskidor med tillbehör. "Du kan släppa mig nu" - två sekunder senare ligger E i en hög med skidor, stavar och pjäxor.
* Ölpausen under fredagen i solen. En kall öl, sång och fräkenframkallande strålar. Kan det bli bättre än så?
* Spyorna. Emmelie spyr ner hela handfatet under natten till lördagen. Frida, som bor granne med toaletterna i Baracken, frågade dagen efter vem det var som spydde kaskader under natten..
Dock var den värsta spyan dagen efter, då både jag och E är gröna i ansiktet och sjösjuka på grund av sittliften. Emmelie trycker fingrarna i halsen och försöker få upp gårdagens flytande intag över säkerhetsbommen under liftturen, medan jag slår mig på hjälmen och sjunger på "Pappa betalar" för att slippa höra kräkljuden. Det kom inte upp någonting, men under liftturen hinner vi båda bli så pass illamående att vi åker åt sidan i första backen, tar av oss all utrustning, får med oss en flaska vatten och några servetter. Går upp till en liten krater som bildats vid en stenbumling, lägger oss på alla fyra och spyr kaskader ena minuten och asgarvar andra. Liftkillen "Marängen" såg oss.
* Claimed. Filmen som visades om och om igen i Baracken med galna skidåkare från världens alla hörn som gör bakåtvolter från 100 meter, enbart för att skapa laviner.
* Nätterna. Ena sekunden ligger jag utbredd på extrasängen alldeles själv, nästa ligger en nyligen färdigspydd E och håller om mig. Eller när sängen var upptagen, så jag hittar ett annat rum med en madrass på golvet att sova på. Vaknar upp när rummets ägare kommer in, slänger ut oss och jag upptäcker att Slöfs ligger på samma madrass. Slöfs ville att jag skulle lämna kvar täcket och kudden, varpå jag argt skriker att det för f*n var mina grejer! Jag sade förlåt dagen efter...
* Grönans öl, afterski och partykvällar. E och jag buggade, drack billig p-öl (Vi var personalgäster, p-gäster, och fick rabatt på ALLT!) och hade det allmänt trevligt.
* Sex i Stadsparken. Jag fick syn på en gitarr och ville köra igång denna förfestlek som David introducerat för Piteå. Jag sjöng refrängen, hittade på en egen vers och sedan dog leken. Säsongare är inte så musikaliska.


Vill tacka ALLA nya och gamla vänner (ex. Långben, Slöfs, Pastorn, Pappa..), speciellt Jessica och Larran. Ni gjorde vår helg underbar!

1 kommentar:

  1. Mamma Längvik2009-04-07 11:19

    Det låter som en toppenhelg - på många sätt... hehe... och Emmes blogg är helt fantastisk!
    Ska bli skönt att få hem dej över påsk - det låter som du behöver en vit helg!?! ;-)
    Puss puss, M@ms

    SvaraRadera