2009-04-12

Och äventyren fortsätter...

Jag och mamma bestämde oss för att åka upp till tennishallen och utnyttja timmen damerna har söndagkvällar. När vi skulle svänga ut från Gräppåsvägen ropade mamma "OJ OJ" - två lösa hästar kom galopperandes mot oss, på 70-vägen! Jag hoppade ut med en gång och gjorde mig stor. De stannade och svängde in på en uppförsbacke som ligger vid busshållplatsen. Jag gick efter och visslade. Väl uppe var det en vändhållplats och en villa. Där stod de två svettiga och anfådda hästarna. Nästan framme blev de lite oroliga igen och började trampa runt, förbi en av bilarna som stod på parkeringen och in på tomten. Ägaren till hästarna kom upp för backen, hon hade sprungit efter tillsammans med sin granne, och hjälpte mig att fånga in hästarna. Dagens goda gärning!
Vi blev lite sena till tennisen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar