2009-04-10

Sommarvärme

Jag landade i ett disigt Göteborg i onsdags kväll, men överlycklig trots vädret för att vara hemma-hemma. Mamma hämtade mig på Landvetter och jag sa hej då till Patrik, Lisas pojkvän och mitt resesällskap. Vi åkte hem och "lagade" grillad kyckling med äckelpotatissallad. Sniff hade utan vår vetskap bjudit hem Vallda till vardagsrummet, vilket innebar 10 skrikande killar tittandes på Champions League. Där rök min chans att se andra delen av Uppdrag Granskning och Agneta Bernárdzons scoop om kyrkogårdarna. Istället lagade jag scones och tjattrade med Mami om allt mellan himmel och jord, litterärt talat. Pappa var hemma vid 22, vältränad och nyduschad.

Igår gjorde jag tusen saker: Såg farfar utanför fönstret - en liten rödhake som rensade rabatten.
Hjälpte mamma att handla på Systemet och ICA. Träffade gamla underbara arbetskamrater, men konstaterade att jag faktiskt inte saknade jobbet. Vännerna bara, såklart. DrömICA.
Träffade på en påskkärring, som hade det lite ont efter en illa landning, hemma i trädgården.
Åkte till farmor och gjorde henne glad på grund av en träfågel och en sten. Åkte till graven och pyntade.
Usch, det slår mig hårt ibland. Han är borta. Min bästis.
Åkte hem och fick kontaterat att favoriten inte kunde ta sig ner. Alla blev ledsna och besvikna. Jävla SAS.
Åkte hem till Nenne och Mickan, drack massa vin och pratade. Gick ut till Åsidan (nytt) och Prinsen (nytt). Kungsbacka har uppdaterats sen min förra visit. Trevligt!
DrömSniff hämtade och Nenne ville köra. Vi lyckades ta oss därifrån utan skador.

Sniff spelade träningsmatch idag, jag var självklart med och fotade. Morfar hade peptalk och taktiksnack med bror i halvlek.
Släktmiddag med massvis av god mat, trevligt sällskap, utfrågningar om kärleken, Guitar Herointroduktion och Från A till Ö. Lyckad eftermiddag/kväll. Min släkt är den bästa.

Imorgon blir det Göteborg för lite shopping, kan ju inte motstå! Därefter ska jag träffa Fisen, uppdatera sig på den fronten! Kvällen är fortfarande oviss, mina tjejer har åkt ut till Käringön och är hemma igen på söndag. Troligtvis blir det en lugn kväll med lite GH och någon film, samt tidig sänggång. Sniff ringde precis och ville ha skjuts in till Kungsbacka, och som den snälla, underbara och bilgalna syrra man är ställer jag självklart upp! Alla minuter jag får spendera med bror är guld värda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar