2009-12-26

För fullt upp för att hinna connecta med världen

Herre Gud!
Vad har jag gjort sen jag kom till Vallda? Eller rättare sagt - vad har jag INTE gjort?
Jag har bland annat hunnit:
Köpa julklappar. Jobba som fotograf - fota alla säljare på mammas jobb + bebisar + mingel + Sniff (se en av bilderna nedan). Träffa pappas sida av släkten. Träffa mormor och morfar. Träffa tjejerna. Fira julafton. Fira juldagen. Se ett flertal filmer. Vinna en miljonbingolott på Bingolottos Uppesittarkväll till nästa Uppesittarkväll. Fika. Äta julmat i mängder. Spela badminton med familjen - jag och pappsen utklassade mami och Sniff. Gå på bio med mamma - Bröllopsfotografen. Av en slump träffa Danne i ett smalt kvarter med endast två restauranger - vi sitter på varsinn med fem meter mellan oss. Berätta hur det går för mig för alla jag träffar.
Och mycket, mycket mer.

Det blir som att hela världen stannar för en stund när jag kommer hem. Åtminstone agerar jag som om den gör det. Eller.. Jag skiter i att kolla internet i alla fall. Därav den uteblivande uppdateringen här på bloggen..

Imorgon är sista heldagen som jag är i de här regionerna på ett tag. Då blir det Styrsö för hela slanten! Åker ut runt lunch och planerar att åka tillbaka hem med tio-båten. Hemma vid elva och upp runt fyra-snåret. Woho! Då åker jag till Piteå för att flyttstäda min lägenhet och ta farväl av Källbogatan, samt flytta ner mina och Crilles sista grejer till Linköping. Till mitt nya liv. Längtar så att det värker i lilltån. Och stortån.

Här är en av bilderna på min underbara broder. Det här är första bilden ur en bildserie där Sniffy upptäcker att ett plan kraschar på baksidan av vårt hus. Historien kom vi på i efterhand och har tre tilltänkta bilder till slutet av serien som vi får ta en annan gång. Roligt var det i alla fall. Och kallt!



Här är två andra där jag fångade min busiga, glada och sjukt roliga brorsa precis så som han är. Familjens självgode pajas. And I love him!



1 kommentar: