2009-12-29

Nu är det nära!

Igår landade jag runt tio i Luleå efter två försenade plan. Åt lite lunch hos Berglund/Andersson och åkte till min lägenhet. Gamla lägenhet. Det tog ungefär fem timmar att städa ur den, och vi var sjukt noggranna. Så noggranna att vi fick STORT beröm av besiktningskvinnan från RAWI när hon godkände lägenheten i morse.

Resten av vår dag idag har handlat om ärenden. Och pengar. Vi har shoppat nödvändigheter på Dollarstore, snott en kabeltrumma på Ahlsells, hämtat ut min nya mobil på Telia, ätit lunch med Berglund/Andersson/Svensson/Längvik på Golden Dragon, shoppat kläder på mellandagsrean och packat ihop det sista i påsar.
Nu är pojkarna i Böle och packar Crilles grejer i släpet. Mina grejer tar upp halva garaget här på Djupviken... Crille klagar på att jag har så mycket skit.

Vi åker imorgon kl 6 härifrån. Woho. Sömn har jag fått lite av det sista, och i natt sov jag inte alls bra. Min underbara andra hälft fick ett migränanfall av - hör och häpna - de trådlösa telefonerna i huset. Det är sant. Under hela hans arbetsperiod på Telia hade han konstant huvudvärk. I somras, när han slutade jobba, släppte den. Mirakulöst? Nja.. Han slutade bara att prata i en trådlös telefon!

Jag har börjat få massa inspiration till lägenhetsinredningen pga mamma Berglunds snygga detaljer i huset. Och vi har fått en massa shabby-grejer. Så när vi har landat i Linkan är det pysseltime på hög nivå!

Nej, nu ska jag slå mig ner bredvid Anna och kolla på The City. Äntligen någon som förstår min besatthet! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar