2010-02-21

Hela livet var ett disco!



Förra veckan såg jag en annons i Corren om att Markus Krunegård skulle spela på Konsert och Kongress här i Linköping. Under första tiden efter att jag och Crille blev tillsammans nöttes Krunis flitit. Jag bokade två biljetter och bestämde att det var en del av Criss födelsedagspresent (han fyller nästa vecka). För att kunna lura ut Criss ur lägenheten igår var jag tvungen att dra en vit lögn.
Torsdag, halv fem, samtal från redaktionen till C:
S: Hej! Vad tror du om att se Valentines Day på lördag?
C: Eh, jag hade tänkt överraska dig ikväll, det är studentbio.
S: (Tänker: FAAN, vad ska jag komma på nu att vi ska göra på lördag??!!) Eeeh, jahaaaa?
C: Haha, jag skojar bara!
S: Ah, vilken tur.. För jag har redan bokat biljetterna!
C: Har du? Tänk om jag skulle göra nåt annat på lördag då?
S: Det ska du inte! Du ska vara med mig!
C: Okej, det blir väl bra då.. Haha, var det därför du tvekade så när jag sa att jag redan bokat?
S: Eeeh, ja, det var därför! (Puh!)

Criss frågade inte speciellt mycket om bion på lördagskvällen, bara om vilken tid den gick. "Klockan åtta!" Innerst inne hoppades jag på att han inte skulle kolla upp på nätet när bion gick - det var inte en enda film som började åtta!

Igår efter middagen började jag göra mig i ordning, vilket jag inte brukar göra när vi ska på bio. Jag sa att jag ville vara fin för honom, och att han skulle kunna ha en av de nya tröjorna som han köpte under dagen på sig. "Ja, absolut. Då kanske jag ska ha lite vax i håret med, om du ska vara fin!"
LÄTTLURAD!

Så vi traskade upp mot biografen, han frågade lite om bion, vilka skådespelare som var med, osv. Jag babblade på, sa att det inte var så många som bokat när jag gjorde det.. HÄHÄ!
När vi kom fram till bion fortsatte jag att gå förbi.
C: Sanna! Vi ska in här!
S (vände mig om): Nej. Vi ska inte på bio.
C: Va?! Nähä? Vart ska vi då?
S: Det säger jag inte..

Crille började spekulera och fråga om vi skulle vara själva, eller om hans vänner var inblandade.
S: Nej, bara du och jag. Och några hundra till kanske..
C: VA!?

När vi svängde upp mot Konsert och Kongress började han fundera på vilka som kunde tänkas spela, och gissade på Krunegård - tydligen hade C sett att han skulle spela där.

Väl framme och artisten avslöjad var en chockad och otroligt tacksam pojkvän superglad för sin födelsedagspresent. Och jag likaså! Vilken galet bra spelning! Hela livet var ett disco!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar