2010-02-26

Starting to get ready!

Nu har jag gjort mina sista jobbdagar innan Kina. Det kunde ha gått bättre, kunde ha varit mer på topp, men ibland infinner sig bara inte motivationen! Dålig information om jobb gör att jag inte presterar lika bra som jag kunde, men som tur är behöver jag inte ta på mig något av misstagen. Tommy säger att jag får högsta betyg som praktikant, vad mer kan man begära? Han lovar att bara prata gott om mig om framtida arbetsgivare ringer honom, och det tackar jag självklart för.

Kinaresan kan inte komma mer lägligt. Jag känner för att försvinna bort till ett exotiskt land med min kamera (som har fått sig lite ny utrustning - dels för att bli bättre och lättare att hantera, och dels för mig att få en liten nytändning för foto) och bara få uppleva saker! Synd bara att man inte kan packa ner C i resväskan, det hade varit liite roligare då.

Tro det eller ej, men bara för att vi bor tillsammans, har vi inte jättemycket tid till övers för varandra. Skolan, jobb, vänner och andra vardagssaker kommer i vägen. Men vi försöker utnyttja all tid vi kan få med varandra - tränar tillsammans, äter lunch tillsammans då vi kan, äter alltid middag med varandra och försöker att få åtminstone EN kväll tillsammans på helgerna. Denna helgen har vi två.
Vi har dukat upp för värsta fredagsmyset - godis, chips, jordnötsringar, morötter, gurka och dipp för hela slanten. Självklart inte för mycket av varje sort - jag har ju trots allt känslig mage.



Om två timmar fyller herrn bredvid mig i soffan 25. Då är han närmare 30 än 20. Tro inte att jag inte påminner honom om det..



Jag börjar göra mig redo för Kina på alla sätt. Läser om städerna vi ska till, kollar vädret och har inhandlat mitt resesällskap - Breaking Dawn (sista boken i Twilightserien). Boken är större än ett uppslagsverk, men i pocketformat - så jag i alla fall slipper att bära på extra mycket vikt. Just nu laddar jag även över en Twilight-Spotifylista till mobilen så att jag kan komma i rätt stämning på planet. Många kanske skulle hata den långa resan till andra sidan klotet, men med en sådan guldklimp i handen längtar jag till att få slå upp första sidan och sätta (hugg-)tänderna i boken.

Nästa bok att läsa: Svindlande höjder. Andreas Gode tipsade om den, och skadad som man är så läser även Bella den i Twilight. Då heter den Wuthering Heights. Jag har ofta Kate Bush's låt Wuthering Heights på hjärnan. Lyssna på den och få kalla kårar längs ryggraden.

Tips på filmer: City Island och The Blind Side. Se dem!

Imorgon ska vi åka några timmar till Norrköping för att strosa på gatorna och fönstershoppa. Eftersom Crille fyller år får han bestämma vad vi ska göra, och Norrköping lockade. Nu har jag länkat till tre ställen, men om det är någon länk du ska klicka på har du den här: Lyssna och njut på riktig östgötska.

Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar