2010-04-21

Mons Kallentoft på en macka - jo jag tackar!

Tommy ringde igår från Turkiet och frågade om jag kunde göra ett jobb för honom. Han var nämligen strandsatt på grund av askmolnet och hade ställt in alla intervjuer förutom denna.

Mons Kallentoft.

Det tackar man aldrig för - en hel timme själva för att prata om honom, författarskapet och hans nya bok som kommer 14 maj - Vårlik.

- Men om jag lägger honom på en macka och brer på lite smör?
- Ja DÅ äter jag! Mons Kallentoft-macka - jag tackar!

Det ironiska är att jag tänkte att det skulle vara roligt att ha med Mons i mitt C-arbete som ett lyft innan jag började arbeta med det. Jag har inte jobbat något för att kontakta honom, utan fokuserade på allt annat - så blir man serverad en intervju med honom bara sådär, några dagar innan arbetet ska in. It's ment to be!

(Mons Kallentoft är född och uppvuxen i Ljungsbro utanför Linköping och har skrivit ett flertal prisbelönta böcker. I år kommer fjärde boken ut i serien om Malin Fors och Linköping, Vårlik. Tidigare böcker är Midvinterblod, Sommardöden och Höstoffer.)

1 kommentar:

  1. Mamma Längvik2010-04-21 18:57

    Ruskiga böcker... hoppas han var 3vlig! Du har gjort dej förtjänt av räck-macke-turen, kram lilla brödsmul@n

    SvaraRadera