2010-04-11

Stulna skor

Efter en stund i solen på balkongen läsandes anteckningar och broschyrer om Slottet, gick jag in och pluggade. Crille skulle ut och springa innan gymmet, och jag bestämde mig för att den 11 april får bli årets premiär för joggingturer för min del.

Efter en go runda runt Stångån kom jag in som ett tomatansikte (vad annars?), med ömmande benhinnor och slut på energi. Men jag tog mig runt! Ytterligare en timme spenderades på gymmet, även denna gång i Crilles tempo (dock ej vikter). Insåg att jag kört på fel vikter, då jag kunde öka med 10 kilo på en maskin! Slögymma, hähä.. Lärde mig två nya maskiner och tränade sönder mina armar. Ont imorgon!

När vi skulle ta på oss skorna var Crilles borta. Puts väck! Vi sa till i receptionen, och killen beklagade, men Crille var inte särskilt ledsen.
- Äsch, det var bara mina slit- och slängskor!
Det konstiga var att det fanns bra mycket nyare och snyggare skor än de vita tygskorna (för ca 99 kr), men det var Crilles som var mest attraktiva!

Snart kommer underbara Linn hit och ser film med mig. MYSIGT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar