2010-08-11

På resande fot

Denna sommaren har varit nästan helt utan blogguppdateringar, som synes. Varför? Tja, kanske på grund av att jag har jobbat massor, och när jag inte jobbat har jag tagit vara på varenda minut till att lapa sol i stugträdgården, plocka färska jordgubbar, myst med C och sommarfåglarna och gjort allt det där som man ska göra på sommaren.

I dag jobbar jag min tredje sista dag. Jag har bara i morgon kväll och fredag kväll kvar innan jag har låst upp dörrarna till Piteå-Tidningen via fingeravtryck (så jäkla high tech) för sista gången för den här sommaren. Bengt har redan frågat om jag vill julvikariera och lovat mig finfina ord om framtida arbetsledare slår honom en pling.
"Du är en stjärna, Sanna" sa han då han var här en sväng tidigare i kväll. Det värmer fortfarande.

På lördag tar jag och C vårt stora pick och pack till Älvsbyn, släpar upp det på tåget och släpar av det i Stockholm på söndag morgon. Det ska faktiskt bli riktigt mysigt att åka tåg. Och vi kunde inte göra på något annat sätt - redan nu är fina examenspresent-Samsonite-väskan fullproppad till bristningsgränsen. Dragkedjan gick upp på fel ställe då vi skulle testa att stänga igen den, precis efter en konversation liknande denna:
Jag: Akta så att den inte går sönder bara...
Crille: Äsch, det är ju en Samsonite, den går inte sönder!
Ritsch!
Den gick att laga snabbt igen, så ingen fara på taket.

På måndag åker vi till Turkiet från Stockholm. Resan bokade vi redan i februari, och nu är resfebern hetare än någonsin... Men trots att vi snart ska resa till landet med hamambad, heta stränder och långa nätter känns det lite trist att åka härifrån. Piteå är som allra bäst på sommaren, och denna sommaren har varit den bästa i mitt liv. Lätt. Jag önskar att man kan flytta hela redaktionen med alla dess orginal, samt alla sommarfåglar, till sydligare breddgrader.

Tack för en underbar sommar, alla underbara sommarfåglar - och ni andra!

Bilder lånade av Emmelie Wallroth

2 kommentarer:

  1. Du är inte bara en "stjärna", du är också en Underbaring!!! Var rädd om dig,er, och njut av er säkert välbehövliga semester-resa, så syns vi snart! Försök att få med dig Krille-man hem till Vallda City! PÖÖS Papps!

    SvaraRadera
  2. sommarfåglar2010-08-12 21:44

    Haha! Så har Bengt sagt till oss också.
    / Holm, Sara, Jessica och Erik.

    Nej, det har han inte alls. Skojade bara.. Men vi önskar att han hade gjort det. MEN, du är en stjärna!

    SvaraRadera