2010-11-03

En bildad kvinna

Nu har jag bevis på att jag är en (ut)bildad kvinna. I måndags låg nämligen det här fina brevet och väntade på mig i vårt nya postfack vid trapphusentrén:
Men vänta lite nu.. 582 54 LULEÅ??!! VAVAVA?? Bra jobbat, fröken tankspridd examensadministratör.
I det fina och felaktiga kuvertet fann jag det här:
En supertjusig mapp med ett ännu tjusigare innehåll:
Ett stycke bevis på att jag kämpat och slitit mig igenom hela TRE år i Piteå.
Tack Johan Sterte, president för Luleland, för ditt stora engagemang i min utbildning!
Beviset har ett fint pappersemblem (?) intill Johan Stertes fina signatur.
Och superhäftiga vattenstämplar!
Man kan se hur duktig jag varit genom åren.
Och att jag fått VG i alla kurser där VG varit högsta betyg. Den här unga, bildade kvinnan var duktig under sitt studieår. Är inte det värt en liten applåd?

Vi får väl se hur ofta jag kommer behöva visa upp beviset i mitt fortsatta liv...

1 kommentar:

  1. Mamma Längvik2010-11-04 08:48

    En STOR applåd: KLAPP-KLAPP-KLAPP-KLAPP-KLAPP-KLAPP-KLAPP-KLAPP... och så har du uppdaterat din blogginformation ser jag!! Wohoooo!! Kr@m till världens bästa dotter

    SvaraRadera