2011-01-07

Nästa inredningsuppdrag: text på dörr.

När man inte orkar måla om de fula listerna som sitter vid taket i hela lägenheten får man måla om allt annat.



Det är ungefär min inredningsfilosofi i dag.

I morgon ska jag och Crille på stan en sväng för att ta en kopp kaffe på nya favoritfiket - Stadsmissionens fik i en gammal kyrka med riktig kårkänsla. Första gången jag var där gjorde jag en intervju. Andra gången var med Emme och Crille. Tredje gången med Crille. De har supergoa mackor och härliga människor som spontant sätter sig vid pianot och spelar vackra melodier. Precis som på kåren. Jag saknar det stället ibland.

I alla fall. Det jag egentligen skulle meddela var att:
1. Filmen Somewhere får en etta i betyg. Jag skulle precis ge den i alla fall en tvåa, men slutet drog ned betyget betydligt. Se den om du vill somna. Typ.
2. Phoenix gjorde musiken till Somewhere. Nu satte Crille på bandet på Spotte, och musiken tog mig direkt sex år tillbaka i tiden till Slottet på Square d'Argenteuil 5 i Waterloo. Samtidigt började mina fingrar klia av kreativitet.

Jag tror att jag ska påbörja nästa inredningsuppdrag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar