2011-03-17

Sanna har tänkt till.

I dag när jag gick till spårvagnen från jobbet kom jag att tänka en tanke.
Som en liten förklaring, eller analys, av det senaste kalla vädrets modefluga: torgvantar!

Hallå? Varför har torgvantar blivit så poppis igen?

Sannas förklaring: den plötsliga iPhone- och andra smartphones-invasionen bland unga som gamla gör att vanliga skinnhandskar eller stickade tumvantar väljs bort framför torgvantarna.

Bild lånad från den här sidan.


Kom ihåg var du hörde det först! (Om det nu inte är så att jag är jätteseg med detta påstående?)




Efter att jag så klurigt tänkt ut detta påståendet avbröt Crille mina tankeverksamheter via telefon. Undrar hur många andra världsliga förklaringar jag skulle upptäckt annars, med det tankeflowet menar jag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar