2011-04-20

Bildbomb UrNatur

I helgen var vi ute i Ödeshögs skogar på UrNatur. Crille fick det i födelsedagspresent av mig och nu var det äntligen dags för oss att uppleva detta.

Vi väntade på bussen i Linköping i det fina vädret.

När vi kom fram till gården fick vi klappa lammen. Ett av dem åt vi upp till middag.

Vi bodde i den nyaste, och finaste, stugan. Den kallades för Luftslottet och låg sju meter upp i luften. När det blåste och när någon gick upp för trappan gungade hela stugan.

För att hålla värmen var man tvungen att elda i kaminen. Crille gillar att elda.

Innan middagen tog vi en promenad i skogen. Här är en av de andra stugorna som duktiga Håkan och Ulrika byggt.

Crille tog det lugnt på en av bänkarna som Håkan byggt och ställt ut på stigarna. Jag smög omkring som en papparazzi i skogen, på jakt efter kända människor och kottar.

Vi hittade blåklint och vitsippor. Men inga ormar. Fast en av de andra gästerna hade tidigare hittat en snok lite längre bort, som han entusiastiskt visade upp för den ormrädda Sanna. Tack för den. Jag tog på mig gummistövlarna i fall att.

Vid svansjön kunde man sitta och lapa sol i en fin stol. Svanarna har Ulrika formgivit.

Jag fick också lapa sol. Denna gång agerade Chofen papparazzi. En duktig sådan.

Efter middagen nyttjade vi spa-avdelningen: vedeldad badtunna, vedeldad bastu och soluppvärmd dusch. Efter det gick vi hem och eldade för oss själva i Luftslottet.

På väg till frukosten dagen efter hälsade vi på lammen igen, och herr Gädda.

Vi åt frukost tillsammans med hela gänget - det danska paret, konstnären Gebbe (som hittade snoken dagen innan), Ulrika och Håkan i konferensanläggningen.

Har massvis med bilder från trippen. Det kan hända att fler tittar in på bloggen, men nu hinner jag inte lägga upp mer. Jag och Ida ska fika på stan innan vi tar tag i kvällens jobb för Extra!

2 kommentarer:

  1. Men så mysigt!
    Å fina bilder Sanna :)

    SvaraRadera
  2. Åh vad fint det såg ut! Förstod aldrig att det var så "rumsrena" kojjor! :D

    SvaraRadera