2011-04-27

Nätverksträff med kvinnor...

Iniciera anordnar nätverksträffar för kvinnliga företagare i Linköping. I kväll står mingel och nätverkande på schemat och jag ska dit.
Det är lite nervöst, men handlar egentligen bara om att våga.

Det är supersvårt att ha företaget i rullning i en stad där man inte har ett kontaktnät. Jag har lagt ut mina visitkort i butiker där potentiella kunder skulle kunna handla, men man behöver göra mer än så.. Eftersom jag trots allt jobbar mycket på två tidningar till vardags, har jag varken tid eller inspiration till att skriva artiklar eller reportage. Jag är mer intresserad av att fota..

Så i kväll har jag min chans att skaffa nya kunder och/eller kontakter i stan. Så kanske jag kan få lite liv i företaget igen..

By the way, för några veckor sedan ringde en kvinna som vanligtvis skriver för DN Kultur, som ville ha några av mina foton till ett reportage. I dag skickade jag fakturan till Lärarförbundets tidskrift Fotnoten. Det är gött att man inte behöver göra något själv, utan blir uppringd för att få in pengar i företagskassan. Kan det inte alltid vara så?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar